Základná škola, Okružná 2, 974 04 Banská Bystrica
o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch, v podmienkach školy za školský rok 2007/2008
Správa bola prerokovaná v pedagogickej rade 25.9.2008.
Správa bola prerokovaná na zasadnutí rady školy dňa 30.9.2008.
Zriaďovateľ schválil správu dňa 2008
1 Základné údaje o škole
Názov: Základná škola Okružná 2
Adresa: Banská Bystrica, Okružná 2, PSČ 974 04
Telefónne číslo: 048/4135627,
Internetová adresa: zsokruzna@zoznam.sk
Zriaďovateľ: MESTO BANSKÁ BYSTRICA
ČSA 26
97539 Banská Bystrica
telefón: 048/4330111
e-mail: info@banskabystrica.sk
Vedúci zamestnanci školy: PaedDr. Božena Hrdinová, riaditeľka
Mgr. Marta Schlanková, zástupkyňa riaditeľky školy
Mgr. Anna Longauerová, výchovná poradkyňa
Malvína Antošíková, ekonómka
Rada školy: bola zriadená podľa Zákona č.596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve s účinnosťou od 31.3.2000.
ZLOŽENIE RADY ŠKOLY :
za pedagogických zamestnancov : Mgr. Jana Tureková predseda
Mgr. Miroslava Ulbrichová podpredseda
Za ostatných zamestnancov: Malvína Antošíková
Zástupcovia rodičov: Gabriela Kolačná
Vladimír Haring
Za zriaďovateľa: Ing. Martin Baník
Pavol Slovák
Karol Langstein
Zástupca práce s mládežou: Juraj Benčík
Údaje o žiakoch
Prehľad o žiakoch, počte a bydlisku
Bydlisko |
Počet žiakov – 1. polrok |
Počet žiakov – 2. polrok |
Banská Bystrica |
155 |
158 |
Počet tried, žiakov, počet žiakov na učiteľa
Počet tried |
Celkový počet žiakov |
Počet žiakov na jednu triedu |
Počet žiakov na jedného učiteľa |
9 |
158 |
17,55 |
12,16 |
Zapísaných do 1.ročníka |
Počet žiadostí o odklad |
Nastúpilo do 1. triedy |
19 |
3 |
16 |
Ročník/trieda |
Počet žiakov |
Prospelo |
Neprospelo |
|||
|
I.polrok |
II.polrok |
I.polrok |
II.polrok |
I.polrok |
II.polrok |
1. |
16 |
16 |
16 |
13 |
0 |
3 |
2. |
25 |
24 |
25 |
23 |
0 |
1 |
3. |
22 |
23 |
19 |
21 |
3 |
2 |
4. |
15 |
15 |
15 |
15 |
0 |
0 |
1. stupeň |
78 |
78 |
75 |
74 |
3 |
6 |
5. |
15 |
17 |
8 |
13 |
6 |
4 |
6. |
12 |
13 |
7 |
9 |
5 |
4 |
7. |
17 |
17 |
13 |
10 |
4 |
3 |
8. |
15 |
15 |
7 |
11 |
8 |
4 |
9. |
18 |
18 |
14 |
14 |
4 |
4 |
2.stupeň |
77 |
80 |
50 |
57 |
27 |
19 |
Celkom |
155 |
158 |
125 |
131 |
30 |
25 |
2.5. Priemerný prospech v jednotlivých predmetoch – 1.stupeň
Predmety
|
T r i e d a |
|||
1. |
2. |
3. |
4. |
|
Slovenský jazyk |
- |
1,65 |
2,52 |
1,73 |
Anglický jazyk |
- |
- |
2,19 |
2,00 |
Prvouka |
- |
1,17 |
- |
- |
Vlastiveda |
- |
- |
1,95 |
1,27 |
Matematika |
- |
1,74 |
2,43 |
1,73 |
Prírodoveda |
- |
- |
2,14 |
1,13 |
2.6. Priemerný prospech v jednotlivých predmetoch – 2.stupeň
Predmety |
T r i e d a |
||||
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
|
Slovenský jazyk |
3,43 |
3,23 |
2,76 |
3,4 |
2,94 |
Nemecký jazyk |
|
|
|
|
|
Francúzsky jazyk |
|
|
3,38 |
|
2,75 |
Anglický jazyk |
2,93 |
3,92 |
3,50 |
3,60 |
3,50 |
Dejepis |
1,93 |
3,0 |
2,0 |
2,93 |
2,39 |
Zemepis |
2,43 |
2,46 |
1,82 |
2,53 |
2,83 |
Matematika |
3,07 |
2,92 |
3,12 |
3,47 |
3,11 |
Prírodopis |
2,07 |
2,31 |
1,82 |
2,4 |
1,78 |
Fyzika |
- |
2,85 |
3,18 |
3,53 |
2,94 |
Chémia |
- |
- |
- |
2,8 |
2,61 |
Občianska výchov. |
- |
2,15 |
1,71 |
2,60 |
2,17 |
2.7. Monitor 9 - 2006
|
|
|
|
|
|
SJL |
SJL |
M |
M |
|
body |
% |
body |
% |
ZŠ Okružná |
8,61 |
43,1 |
8,22 |
41,1 |
Školy SR |
11,62 |
58,1 |
11,26 |
56,3 |
Školský rok 2007/2008 |
ospravedlnených |
neospravedlnených |
||
celkom |
priemer na ž. |
celkom |
priemer na ž. |
|
I. polrok |
8333 |
53,76 |
976 |
6,30 |
II. polrok |
6724 |
42,56 |
1789 |
11,32 |
Celkom |
15057 |
95,29 |
2765 |
17,50 |
Školský rok 2007/20078 |
Pokarhanie tr. učiteľom |
Pokarhanie riad. školy |
Zníž, známka 2.stupeň |
Zníž. známka 3.stupeň |
Zníž. známka 4.stupeň |
Pochvala |
1. polrok |
8 |
8 |
7 |
5 |
2 |
18 |
2. polrok |
4 |
12 |
7 |
7 |
4 |
29 |
Celkom |
12 |
20 |
14 |
12 |
6 |
47 |
Druh postihnutia |
Počet žiakov |
Mentálna retardácia |
5 |
S poruchami CNS |
11 |
Nešpecifická porucha učenia |
0 |
S narušenou komunikačnou schopnosťou |
0 |
Špecifické poruchy učenia |
0 |
S vývinovými poruchami správania |
2 |
S vývinovými poruchami učenia |
7 |
Celkom |
25 |
V bežných triedach je zaradených 22 žiakov s poruchami mentálnej retardácie, s poruchami CSN, s poruchami správania a učenia. Traja žiaci sú integrovaní so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Zo strany vyučujúcich je zabezpečený individuálny prístup a účinná starostlivosť. Škola spolupracuje s DIC a PPP v Banskej Bystrici. Žiaci so špecifickými vývinovými poruchami učenia majú vypracovaný individuálny výchovno - vzdelávací plán. |
ŠKD |
Počet oddelení |
Počet detí |
Vychovávateľ |
Celkom |
2 |
51 |
2 |
V školskom roku 2007/2008 bolo v ZŠ rozmiestňovaných a prijatých 17 žiakov deviateho ročníka k ďalšiemu štúdiu Jeden žiak neukončil deviaty ročník, takže postupoval z ukončeného ôsmeho ročníka na SOU stavebné Kremnička. Všetci žiaci deviateho ročníka po úspešnom vykonaní prijímacích pohovorov boli prijatí na jednotlivé školy (viď. Tabuľka). Podarilo sa nám umiestniť aj žiakov z inižšíchh ročníkov – traja na SOU stavebné Kremnička . |
|
Počet vychádzajúcich žiakov |
Gymnáziá |
SOŠ |
SOU 4-ročné 3-ročné |
OU |
|
9. A |
17 |
2 |
5 |
11 |
0 |
0 |
z niž. ročníkov |
3 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3 |
celkom žiakov |
20 |
2 |
5 |
11 |
0 |
3 |
% z celkového počtu žiakov |
100% |
11% |
27% |
61% |
0% |
16% |
2.13. Učebné plány
1. stupeň |
Variant 3 |
1. stupeň |
Variant 3 (jazykový) |
2. stupeň |
Variant 3 |
2. stupeň |
So športovou prípravou |
2. stupeň |
S technickou výchovou |
2.14. Učebný plán 1. stupeň (variant 1 + 3 – jazykový)
Predmet |
1.ročník* |
2.ročník* |
3.ročník** |
4.ročník** |
Slov.jazyk a lit. |
9 |
9 |
9 |
9 |
Prvouka |
2 |
2 |
- |
- |
Vlastiveda |
- |
- |
1 |
2 |
Matematika |
4 |
5 |
5 |
5 |
Prírodoveda |
- |
- |
2 |
2 |
Pracovné vyuč. |
- |
- |
1 |
1 |
Výtvarná vých. |
2 |
2 |
2 |
2 |
Hudobná vých. |
1 |
1 |
1 |
1 |
Telesná vých. |
3 |
3 |
2 |
2 |
Cudzí jazyk |
- |
- |
2 |
2 |
Etická/Nábož.v. |
1 |
1 |
1 |
1 |
Spolu |
22 |
23 |
26 |
27 |
Nep. predmety |
1-2 |
1-2 |
1-2 |
1-2 |
* Variant 1
** Variant 3 (jazykový)
2.15. Učebný plán 2. stupeň
Predmet |
5.ročník* |
6.ročník* |
7.ročník** |
8.ročník*** |
9.ročník* |
Slov.jaz.a lit. |
5 |
5 |
4 |
4 |
5 |
Cudzí jazyk |
4 |
3 |
2 |
2 |
3 |
Dejepis |
1 |
2 |
2 |
2 |
1 |
Zemepis |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
Občianska v. |
- |
1 |
1 |
1 |
1 |
Matematika |
5 |
5 |
5 |
4 |
5 |
Fyzika |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
Chémia |
- |
- |
- |
2 |
2 |
Prírodopis |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Športová príprava |
- |
- |
5 |
- |
- |
Technická v. |
1 |
1 |
- |
2 |
1 |
Výtvarná v. |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Hudobná v. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Telesná v. |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
Etická/Nábož. |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Rozšir.hodiny |
- |
- |
- |
1 |
1 |
Spolu |
26 |
28 |
30 |
29 |
29 |
Nepovinné v. |
1-2 |
1-2 |
1-2 |
1-2 |
1-2 |
* variant 3
** so športovou prípravou
*** s rozšíreným vyučovaním TchV
2.16. Nepovinné predmety
Trieda |
Predmet |
1. |
Anglický jazyk |
2. |
Anglický jazyk |
3. |
Francúzsky jazyk |
7. |
Konv. z angl. jazyka |
7. |
Konv. z franc. jazyka |
4. |
Francúzsky jazyk |
5. |
Ruský jazyk |
5. |
Práca s počítačom |
7. |
Ruský jazyk |
7. |
Športové hry |
8. |
Športové hry |
8. |
Práca s počítačom |
9. |
Práca s počítačom |
9. |
Športové hry |
9. |
Cvičenia zo slovenského jazyka |
2. 17. Profesionálne pokrytie predmetov
Predmet |
Odborné pokrytie v % |
Neodborné pokrytie v % |
Slovenský jazyk a literatúra |
100% |
|
Nemecký jazyk |
100% |
|
Anglický jazyk |
100% |
|
Dejepis |
100% |
|
Zemepis |
|
100% |
Občianska výchova |
100% |
|
Matematika |
100% |
|
Fyzika |
100% |
|
Chémia |
100% |
|
Prírodopis |
100% |
|
Technická výchova |
100% |
|
Hudobná výchova |
100% |
|
Telesná výchova |
100% |
|
Výtvarná výchova |
100% |
|
Etická výchova |
100% |
|
Náboženská výchova |
100% |
|
Por.č. |
Názov krúžku |
Počet žiakov |
1. |
Stolnotenisový |
18 |
2. |
Čírenie talentov |
22 |
3. |
Šachový |
7 |
6. |
Športové hry |
9 |
7. |
Futbalový |
22 |
8. |
Plavecký |
19 |
9. |
Literárny |
15 |
10. |
Babkársko - dramatický |
13 |
11. |
Rytmicko - pohybový |
18 |
12. |
Čitateľský |
9 |
13. |
Informatika |
38 |
14. |
Atletika |
15 |
15. |
Tenisový |
12 |
16. |
Basketbalový |
12 |
17. |
Fyzikálny |
14 |
18. |
Krúžok mladých chemikov |
13 |
Údaje o zamestnancoch
3.1.Údaje o pedagogických zamestnancoch školy, ich kvalifikácii, praxi a spôsobilosti
Por.číslo |
Pracovné zaradenie, funkcia |
Úväzok |
Kvalifikácia, stupeň vzdelania, aprobácia |
Rokov pedagogickej praxe |
1. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – učiteľstvo 1.-5.ročník |
34 |
2. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – učiteľ. 1- 4.roč.+Tv |
18 |
3. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – učiteľstvo 1. – 4 ročník |
22 |
4. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – učiteľstvo 1. – 4.ročník |
13 |
5. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – Sjl - D |
19 |
6. |
výchovný poradca |
1,0 |
VŠ – Sjl - AJ |
32 |
7. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – Tv - RJ |
30 |
8. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – Ev – FJ,RJ |
32 |
9. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – M - Hv |
2 |
10. |
učiteľ |
0,1 |
VŠ – Nv,l |
1 |
11. |
Riaditeľ školy |
1,0 |
VŠ – F – Zprv. |
28 |
12. |
učiteľ |
0,26 |
VŠ – CH - Zprv |
28 |
13. |
učiteľ |
0,86 |
VŠ – Sjl- Vv |
1 |
14. |
učiteľ |
1,0 |
VŠ – P - ZPľv |
27 |
15. |
Zást. Riad. školy |
1,0 |
VŠ – M - Tv |
32 |
16. |
učiteľ plávania |
1,0 |
VŠ – Tv - |
27 |
17. |
Vedúca ŠKD |
1,0 |
Pedagogická škola |
25 |
18. |
Vedúca ŠKD |
1,0 |
Pedagogická škola |
3 |
Všetci pedagogickí zamestnanci spĺňajú odborný kvalifikačný predpoklad podľa Vyhlášky 41/1996 Z.z. v znení neskorších predpisov o odbornej spôsobilosti pedagogických zamestnancov. |
3.2. Pedagogickí zamestnanci podľa vekovej skladby
do 25 rokov |
25 – 35 rokov |
35 – 45 rokov |
45 – 55 rokov |
nad 55 rokov do dôchodkového veku |
v dôchodkovom veku
|
spolu |
|||||||
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
muži |
ženy |
0 |
0 |
0 |
3 |
1 |
3 |
0 |
7 |
0 |
2 |
0 |
1 |
1 |
16 |
Por. číslo |
Funkcia |
Úväzok |
Vzdelanie |
1. |
upratovačka |
1,0 |
Učňovská škola |
2. |
upratovačka |
0,5 |
Učňovská škola |
3. |
upratovačka |
0,5 |
Učňovská škola |
4. |
ekonómka |
1,0 |
SEŠ |
5. |
tajomníčka |
0,5 |
SEŠ |
6. |
školník |
1,0 |
Učňovská škola s matur. |
7. |
kurič |
0,16 |
Učňovská škola s matur. |
8. |
Vedúca ŠZŠ |
0,7 |
SEŠ |
9. |
Kuchárka |
1 |
Učňovská škola s matur. |
10. |
Pomocná kuchárka |
1 |
Učňovská škola s matur. |
3.4. Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov
Kvalifikovanosť našich pedagogických zamestnancov je na vysokej úrovni. ˇSkola je právom hrdá na svojich učiteľov, lebo tí už s viacročnými skúsenosťami úspešne pracujú s deťmi z komplikovaného sociálneho a rodinného prostredia. Majú skúsenosti, ktoré vedia využiť s vysokou odbornosťou, profesionalitou, trpezlivou a vytrvalou pracovitosťou, kreativitou, citom a patričnou etickou hodnotou k celkovému dobrému pedagogickému výsledku. Riadiaci zamestnanci absolvovali a ukončili dvojročné štúdium pre vedúcich pedagogických zamestnancov. Správkyňa počítačovej učebne absolvovala kurz pre správcu počítačovej učebne. Všetci vyučujúci majú prvú kvalifikačnú skúšku a taktiež ukončené vzdelávanie - Práca na počítači. Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov bolo zamerané predovšetkým na štúdium v súvislosti s prehlbovaním odbornosti. Pedagogickí zamestnanci sa po celý rok vzdelávali formou ďalšieho vzdelávania, predovšetkým cyklického a priebežného v Metodicko-pedagogickom centre BB.
Typ vzdelávania |
počet |
Jazyková škola – anglický jazyk |
3 |
Školenie BOZP pri výchove a vzdelávaní – ped. zam. |
17 |
Školenie BOZP –ostatní zamestnanci |
10 |
Prevencia šikanovania |
7 |
Bezpečnosť v Tv |
3 |
Semináre výchovných poradcov |
1 |
Školenie koordinátorov prevencie drog. závislostí |
1 |
Školenie k jednotlivým predmetom, stretnutia kabinetov jednotlivých predmetov |
5 |
Prax poslucháčov |
4 |
Školenie správcov počítačovej siete |
1 |
Školenie v oblasti informačných technológií |
1 |
Školenie požiarnej ochrany |
27 |
Anglický jazyk – Oxford Univerzity |
1 |
Zasadnutie Press |
3 |
Školenie požiarnych hliadok |
3 |
Školenie multiplikátorov k novej koncepcii |
2 |
Kurz prvej pomoci – Červený kríž |
3 |
Ide o pravidelné a sústavné vzdelávanie učiteľov pre skvalitnenie výchovno – vzdelávacieho procesu. Ide o formálne a neformálne vzdelávanie pedagogických, ale aj nepedagogických zamestnancov. Formálne vzdelávanie učiteľov je zároveň aj systémom ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov.
Údaje o ďalších činnostiach školy
Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti- prehľad akcií
Atmosféra v škole je veľmi pozitívna, priateľská a príjemná, tak medzi učiteľmi, ako aj medzi žiakmi, čo sa odráža v organizovaní spoločenských a mnohých športových podujatí. Tento stav vyplýva aj z takzvaného „rodinného typu“ školy.
V uplynulom školskom roku sa žiaci našej školy zúčastnili množstva akcií nielen v rámci našej školy, nášho mesta ale aj mimo nášho okresu. Boli to exkurzie za kultúrnym dedičstvom nášho národa, poznávacie a vzdelávacie exkurzie zamerané na prehĺbenie a osvojenie si poznatkov z prírodných vied. Žiaci sa zúčastnili besied s rozmanitým tematickým zameraním na ktorých prednášali nielen pedagógovia našej školy, ale aj prizvaní lektori.
Besedy boli zamerané nielen na rozšírenie poznania žiakov, ale ich úlohou bolo predovšetkým usmerňovať žiakov vo výchovnom procese. Zo strany pedagógov boli témy besied pripravované tak, aby sa predišlo rôznym výchovným, ale i psychosociálnym problémom u žiakov. Počas školského roka sa aktuálne usporadúvali akcie zamerané na environmentálnu výchovu, estetické cítenie, na spoločenskú socializáciu a na rozšírenie kultúrneho obrazu žiakov základnej školy. Zúčastňovali sa rôznych súťaží, olympiád a športových podujatí, kde dosiahli pekné výsledky.
Výber akcií konaných v minulom školskom roku.
Akcie, vzdelávanie, besedy, olympiády, športové súťaže , PK výchov
V oblasti drogovej prevencie hlavnými úlohami bolo :
posilňovanie zdravého životného štýlu
formovanie právneho a občianskeho vedomia
garantované preventívno – poradenské programy – Cesta, Sila osobnosti, Škola bez DAC, Kým nie je neskoro, Nenič svoje múdre telo, Skok do raja
V oblasti enviromentálnej výchovy:
ochrana životného prostredia – besedy, brigády
trvalo udržateľný rozvoj psychického a fyzického zdravia človeka
– besedy, šport, turistika
slušnosť, ľudské práva, beseda o knihách a o vzťahu k nim
V oblasti k výchove, manželstvu a rodičovstvu:
besedy so žiakmi 6. a 7. ročníka – Čas premien, Mením sa na ženu, Mením sa na muža, Prevencia pohlavných chorôb a ich prenosu, Zvýšená hygiena v období dospievania, Ochrana pred AIDS
vo vyžších ročníkoch besedy –Kultivované partnerské vzťahy, Sebaúcta a citová výchova, Deklarácia práv dieťaťa s činnosťou UNICEF, Riziká predčasných sexuálnych aktivít
Pyramída výživy
Akcie PK výchov:
V oblasti technickej výchovy
Tvorivé dielne
Starostlivosť o areál školy
Výsadba drevín
Kvetinová výsadba na chodbách školy
Založenie a výsadba kvetinových záhonov
Lesoochranárska škola
September 07:
Tv:
ročník Olympiády malotriednych ZŠ v atletickom štvorboji – org.
ZŠ Okružná
ročník Olympiády materských škôl – org. ZŠ Okružná
kolo žiackej chodeckej ligy o cenu Bohatiera – 1. miesto: M. Plško (7.A)
Vstupné testy pohybovej výkonnosti žiakov 5. - 9. ročníka
Vv:
Súťaže a exkurzie: Zdravá a nezdravá strava
Vesmír očami detí
Noc výskumníka
Ev:
Dar priateľstva – besedy v každom ročníku 2. stupňa
Október 07
Tv:
HH v BB na Štiavničkách – Tokár – 2. miesto(hod kriket. loptičkou)
Hv:
Výchovný koncert sprotidrogovou tematikou – intolerancia – vystúpenie skupiny AJA v Kultúrnom dome v BB.
Vv:
ZPO tematické práce k exkurzii
Stála expozícia Dominika Skuteckého
Rodina
November 07:
Tv:
II. kolo žiackej chodeckej ligy o cenu Bohatiera 1. miesto: M. Plško (7.A)
Žiacka športová olympiáda – plávanie – 4. miesto
Memoriál Betky Rosinskej v skoku do výšky
Hv:
Návšteva predstavenia : „Kráľ a múdra žena „
December 07:
Tv:
Okresné kolo v plávaní
Hv:
Výchovný koncert „Ži a nechaj žiťˇ“
Vianočná akadémia pre rodičov a priateľov školy
Vv:
Zimné športy – olympiáda
Vianočná ikebana
Vianočný kapor
Vianočná pohľadnica
Vianočné darčeky – priestorová tvorba k príležitosti Vianočnej besiedky
Január 08:
Tv:
Okresné kolo v basketbale žiakov – 4 miesto v skupine
Športový deň detí predškolského veku – organizátor ZŠ Okružná
Žiacka športová olympiáda – vedomostný test
Žiacka športová olympiáda – prekážková dráha – 3. miesto
III. kolo žiackej chodeckej ligy o pohár Bohatiera – 1. miesto
Február 08:
Tv:
Podujatie Európa SC HIGH JUMP 2008 – návšteva športového podujatia na Štiavničkách
4. ročník halového turnaja vo futbale žiakov 3. a 4. ročníka – 4. miesto
Žiacka hala – ŠG BB
Okresné kolo v stolnom tenise žiakov na ZŠ Magurská
Žiacka športová liga – prekážková dráha – 1. stupeň – 9. miesto
Vv:
Súťaž „To je keď ......“ – podmorský svet
Marec 08:
Tv:
Žiacka chodecká liga – 1.miesto
Apríl 08:
Tv:
Okresné kolo vo volejbale dievčat – 3. miesto v skupine
Žiacka športová Olympiáda I. stupeň – Cezpoľný beh – 9. miesto
Okresné kolo vo volejbale žiakov ZŠ – v skupine 3. miesto
Futbal starších žiakov – v skupine 2. miesto
Okresné kolo v malom futbale mladších žiakov McDonalds Cup 2. miesto v skupine
Máj 08:
Tv:
Branný viacboj družstiev – Majstrovstvá obvodu B.B.- 3.a4. miesto
Okresné kolo v atletike družstiev – org. ZŠ Okružná
McDonald cup vo futbale – org. ZŠ Okružná – 6. miesto
Kinderiáda – ŠG v B.Bystrici 3. miesto
Cyklistické preteky o Pohár Antona Tkáča na plážovom kúpalisku
Jún 08:
Tv:
Oslava MDD v priestoroch športového areálu ZŠ Okružná 2
Sásovský trojboj v atletike – 3. miesto
Beh olympijského dňa
Priebežne výstupné testy pohybovej výkonosti žiakov 5. – 9. ročníka
Vv:
Poznáš tajomstvo grafiky?
Zem je len jedna – súťaž, v ktorej boli žiaci 5.A ocenení za úspešnú výtvarnú prácu Kostelničákov ornament
Exkurzie, aktivity :
Expozícia dvoch vagónov,
História a súčasnosť Banskej Bystrice
Literárna – Horná Lehota – Po stopách Chalupkovcov
Brezno – Horehronské národopisné múzeum
Evanjelický cintorín v B.Bystrici – osobnosti
Vychádzka k evanjelickej fare, k hrobu A.Sládkoviča v B.B.
Rozhlasové okienko – Deň matiek
Vedomostné kvízy a literárne súťaže, Tajovský, Murgaš
Staňte sa Dobšinským /180. výročie narodenia / - literárna súťaž v tvorbe rozprávky
Hlasové čítanie, Kto bol kto v B. Bystrici
Beseda s autorom – A.Rákay – Tatranské rozprávky
Beseda o Francúzsku a o frankofónnych krajinách, po sluch franc. piesní
Vydávanie školského časopisu Okružník
Súťaže a olympiády:
Hliadok mladých zdravotníkov
Prednes poézie a prózy SJL
Pytagoráda
Matematický klokan
Matematická olympiáda
Fyzikálna olympiáda
Chemická olympiáda
Olympiáda FJ – 1.miesto školské kolo
2.miesto krajské kolo
MZ 1. – 4. ročník
AKCIE:
SEPTEMBER:
vystúpenie mažoretiek
plavecký výcvik 2. – 4. ročník
chodecká liga o cenu Bohatiera
olympiáda MŠ
olympiáda malotriednych škôl v atletickom trojboji
OKTÓBER:
Deň šarkanov – púšťanie šarkanov na Suchom vrchu
Návšteva VK MK – hlasné čítanie 2. A, 3.A, 4.A
Chodecká liga 2. miesto: K.Krétiková (4.A)
NOVEMBER:
Halloween – masky – výtvarná súťaž
Výstava minerálov – beseda p. Vincent 3. a 4. ročník
Futbalový turnaj žiakov – 1. stupeň
DECEMBER:
- vianočná akadémia
výchovný koncert 1. až 4. ročník
tradície Vianoc – beseda 1. – 4. ročník
JANUÁR:
chodecká liga 2.miesto: N.Paulíková: 2. miesto (4.A)
návšteva MŠ – predstavenie projektu „Spievajúci drak“
FEBRUÁR:
zápis žiakov do 1. ročníka
hlasné čítania v knižnici M. Kováča – 1.ročník
Z rozprávky do rozprávky – čítanie v knižnici M. Kováča – 2. ročník
Prednes poézie, prózy 1.miesto : P. Lašová (3.A)
MAREC:
Noc s Andersenom v spolupráci s VK MK
Besedy o knihe v VK MK 1. – 4. ročník
APRÍL:
pasovanie prvákov do cechu čitateľov
Deň zeme - besedy 1.-4. ročník
Majstrovstvá okresu mladších žiakov vo futbale
Atletika – cezpoľný beh 1. stupeň
Chodecká liga 1. miesto: V. Balážová, J. Schmidt,
2.miesto: J. Schmidt
MÁJ:
Deň rodiny – program, pre rodičov
Envirofilm – kino Art
Deň hasičov – ukážky prác 2. ročníka
Hudobné nástroje VK MK – beseda 2. ročník
MDD – komorné divadlo – 2. ročník
Tvorivé dielne – výroba košíkov 3. ročník
McDonalds CUP – futbalový turnaj mladších žiakov
Dopravná súťaž na bycikly 4. ročník
Bezpečne jazdím – CVČ Magurská 4. ročník
Výchovný koncert
JÚN:
plavecký výcvik 1. ročník
školské výlety na Suchý vrch
vystúpenie mažoretiek na námestí
Dni remesiel II. Ročník
Atletika – žiacka športová olympiáda
Deň detí – športové súťaže
Banbyčitariáda – súťaž čitateľov na Námestí SNP
Palacinka...
Výtvarné súťaže – Čo sa skrýva vo vysokej tráve
- Moja rodina
- Naše mesto
Spoločné akcie a podujatia 1. a 2. oddelenie ŠKD:
súťaž o najkrajšieho šarkana
švihadlová šou
Gaštankové kráľovstvo očami detí
Jesenné „Čudá Judá“
Slávik ŠKD
Jeseň prišla k nám do záhrad i polí
Jesenné aranžovanie
Moje zúbky sú zdravé, lebo... (beseda)
Dopravná výchova v ŠKD (s príslušníkom policajného zboru)
Halloween v ŠKD
Netradičná módna šou
Mikulášska besiedka
Kŕmidlá pre vtáčiky – najoriginálnejší model
Vianočné aranžovanie
Vianočná veselica
Súťaž o najoriginálnejšieho snehuliaka
Poklad snehovej kráľovnej – labyrint s otázkami
Moje domáce zvieratko – beseda (starostlivosť, ochrana)
Papierové kráľovstvo
Veľký detský karneval
Valentínska disko Show
Beseda s lekárom - zásady prvej pomoci
Šachový turnaj
Turnaj v „Človeče nezlosti“
Pexesový maratón
Mamička očami detí
Výtvarná + literárna súťaž
Ochrana prírody – kvíz + výtvarné zobrazenie, video
Jarná olympiáda
Aprílové žartíky
Švihadlová šou
Loptová šou
Náučný chodník – súťaže
Moja mamička najkrajšia na svete _výtvarné zobrazenie
Enviromentálne súťaže
Vystúpenie dramatického krúžku pre ZŠ Narnia
Beseda k Svetovému dňu životného prostredia
Celoročná výstava výtvarných prác ŠKD
4.2. Zapojenie do projektov
Škola športových nádejí |
Krok za krokom |
Športom proti drogám |
Škola podporujúca zdravie |
Výchovno-vzdelávací program Čas premien - o výchove k manželstvu a rodičovstvu |
Výchovno-vzdelávací program pre dievčatá – O dospievaní |
Výchovno-vzdelávací program – Cesta k emocionálnej zrelosti |
Infovek |
Škola bez DAC |
„Nenič svoje múdre telo“ |
Otvorená škola |
Šport je cesta k úspechu, sme IN |
Lesoochranárska škola |
Múdra sova |
4.3. Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti ŠŠI
V školskom roku 2007/2008 bola vykonaná inšpekcia ŠŠI na MONITOR 9. Komplexná ani tematická inšpekcia nebola v tomto školskom roku vykonaná.
4.4. Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy
Učebne |
11 kmeňových tried, 2 triedy ŠKD |
Odborné učebne |
Fyzika - chémia, počítačová učebňa, uč. Hv |
Športové zariadenie |
telocvičňa so špeciálnym povrchom na športové hry |
Oddychový areál |
trávnaté plochy, sad, dvor a park |
Dielne |
Sú umiestnené v náhradných priestoroch, vybavenosťou vyhovujú. Ručné pracovné nástroje sa pravidelne dokupujú a obmieňajú. |
Školský nábytok |
Pravidelne sa v rámci finančných možností dokupuje (v školskom roku sme zrenovovali lavice v jednej triede). Veľkosť lavíc a stoličiek zodpovedá hygienickým predpisom. Starší nábytok sa priebežne opravuje a renovuje. Pre žiakov 1. ročníka bola kompletne zariadená nová učebňa s novým nábytkom. |
Učebné pomôcky, športové náradie |
Učebné pomôcky a športové náradie je doplňované podľa požiadaviek predmetových komisií, samozrejme podľa finančných možností. Športové náradie je už dlhšiu dobu na dobrej úrovni. |
Učebnice |
Žiaci majú učebnice ktoré sú platné a schválené MŠ SR. |
Audiovizuálna a výpočtová technika |
Postupne vymieňame kazetové rádiomagnetofóny za CD, počítačová učebňa je zariadená na slušnej úrovni. |
Oprava - údržba |
Za pomoci rodičov, sponzorov, ale aj svojpomocne, sme zrekonštruovali vnútorný odpad WC, odpad v telocvični, vymaľovanie chodieb a šatní v telocvični, vymaľovanie celého školského pavilónu B, odstránenie PVC krytiny vo všetkých triedach, vybrúsenie a nalakovanie parkiet, položenie dlažby okolo umývadiel, kódové zamykanie telocvične, otváranie vchodových dverí – elektronický vrátnik, oprava oplotenia okolo športového areálu, inštalácia nového školského rozhlasu v pavilóne B, maľovanie a oprava lavíc a stoličiek, oprava roliet, výmena tabúľ. |
Investičné akcie |
Bolo dokončené oplotenie športového areálu. |
Komentár |
Materiálno-technické podmienky sú na dobrej úrovni. Pre ich zlepšenie, ktoré je nevyhnutné, sú potrebné vyššie finančné prostriedky, nezohľadnené v normatívoch. S týmto problémom sa ale stretávajú určite všetky školy, hlavne s nízkym počtom žiakov. |
4.5. Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno - vzdelávacej činnosti školy
V prílohe 1.
4.6. SWOT analýza silných a slabých stránok školy
Silné stránky školy |
Široká ponuka a zapojenosť žiakov do krúžkovej činnosti. |
Nakladanie s normatívnymi finančnými prostriedkami pridelenými na zabezpečenie chodu školy. |
Ustálený a premyslený systém riadenia, so stabilizovaným (úplne kvalifikovaným) pedagogickým zborom, ktorý sa snaží o dobré meno školy. |
Vzťahy vedenia školy so zamestnancami. |
Ciele výchovy zamerané na elimináciu nezdravých prejavov žiakov a súčasných trendov vo výchove. |
Starostlivosť o zverený majetok zriaďovateľom školy. |
Spolupráca so zriaďovateľom a výborom rodičovského združenia. |
Usmerňovanie profesijných záujmov žiakov, ich prijatie a umiestnenie na stredných školách. |
Výborná geografická poloha školy – dostupné spojenie zo všetkých strán |
Vybavenosť školy výpočtovou technikou a vytváranie podmienok na jej využívanie. |
Vynikajúco zariadený športový areál vrátane ihriska s umelou trávou a atletickými dráhami. |
Dostupnosť športového areálu pre širokú verejnosť |
Dostupnosť internetu pre širokú verejnosť |
Slabé stránky školy |
Nedostatočná príprava žiakov na vyučovanie. |
Nedostatočná spolupráca a malý záujem niektorých rodičov o výchovno-vzdelávacie výsledky svojich detí. |
Napriek dosiahnutým výsledkom v MONITORE 9, nespokojnosť s postojom žiakov k učeniu v deviatom ročníku. |
4.7. Ciele, zameranie školy
Ako samosprávna škola v koncepcii vychádzame zo všeobecno – vzdelávacej filozofie so zameraním na výučbu cudzích jazykov a v starostlivosti o športovo talentovanú mládež. Orientujeme sa na rozvoj a zdokonalenie špeciálnych pohybových schopností a činností potrebných pre dané športy: atletika, plávanie a futbal.
Základný princíp našej školy, ktorý platí od prvého dňa školského vyučovania je vyjadrený vyhlásením „Sme škola, kde sa šikanovanie a vydieranie netoleruje“. Žiaci a rodičia sú informovaní o tom, že šikanovanie je trestný čin. V škole sú vytvorené také podmienky, aby sa žiaci mohli bez obáv zdôveriť pedagógom o vyskytnutých problémoch (schránky dôvery, distribúcia anonymných dotazníkov atď.)
V oblasti mimotriednej a mimoškolskej sa zameriavame na posilnenie environmentálnej výchovy a záujmovej technickej činnosti žiakov. Koncepciu a ciele budeme plniť v úzkej spolupráci s rodičmi a mestom. Našim cieľom je hľadanie čo najlepších spôsobov ako vychovávať žiakov rozličnej povahy, rozličných záujmov, prichádzajúcich z rôznych sociálnych, kultúrnych, hygienických a iných rodinných pomerov. Taktiež vo vyučovacom procese a mimoškolskej činnosti realizujeme aktivity pri príležitosti Medzinárodného dňa mieru a Pamätného dňa holokaustu.
Nové podnety a vízie.
víziou našej školy je, aby sme na základe športových aktivít budovali zdravý životný štýl žiakov
výučba cudzích jazykov: AJ, FJ, RJ
výučba informatiky
starostlivosť o voľný čas detí
- postupne vybavovať triedy novým školským nábytkom
podchytiť talentovaných žiakov vo všetkých oblastiach
získať žiakov do piateho ročníka a otvoriť triedu so zameraním na atletiku
v rámci prevencie obchodovania s dievčatami uskutočníme besedy dievčat s vyškolenými psychológmi pedagogicko – psychologickej poradne v spolupráci s Medzinárodnou organizáciou pre migráciu
v zmysle Dohovoru o právach dieťaťa budeme zabezpečovať priebežné sledovanie a aktívnu ochranu detí pred nežiaducimi javmi ako sú záškoláctvo, agresívne prejavy, násilie, šikanovanie, fyzické alebo psychické týranie, delikvencia, zneužívanie návykových látok, sexuálne zneužívanie a podobne
zabezpečiť účasť všetkých pedagogických pracovníkov na formách vnútorného cyklického vzdelávania
pri riešení problému nezáujmu rodiny o spoluprácu so školou hľadať a overovať nové pedagogické stratégie a postupy, smerujúce ku kvalitatívnym premenám vo vzťahu rodiny a školy, napríklad prezentáciou tvorivej činnosti dieťaťa
k zlepšeniu spolupráce s rodičmi vytvoríme priestor napríklad na spoločné posedenie s učiteľmi a vychovávateľmi
zlepšovať vybavenosť kabinetov učebnými pomôckami ako aj učební výpočtovej techniky – permanentná obnova počítačových zariadení
zvýšiť účinnosť vnútro školskej kontroly a frekvenciu hospitácií
pravidelne robiť pozitívnu reklamu školy v celom okolí
venovať sa slabo prospievajúcim žiakom v čase mimo vyučovania
zapájať sa do projektov podporujúcich kvalitu vyučovacieho procesu
dbať na telesnú a športovú výchovu a pestovanie zdravého životného štýlu žiakov
zvýšiť starostlivosť prevencie proti závislostiam
rozvoj tvorivosti a estetického cítenia prostredníctvom umelecko –dramatických činností
účasť v miestnej kultúre, poznávanie kultúrnych a prírodných osobitostí vo svojom okolí
zorganizovať a realizovať olympiády
malo-triednych ZŠ v atletike
olympiáda materských škôlok
olympiáda seniorov
druhý ročník žiackych chodeckých pretekov o cenu Bohatiera
podporovať spoluprácu s ostatnými školskými zariadeniami
4.8. Záver
Základnou stratégiou školy je téza o škole ako o účasti udržania a rozvoja ekonomickej, sociálnej a kultúrnej prosperity regiónu. Škola pomáha vychovávať z detí občanov, členov občianskej spoločnosti. Vzdeláva a vychováva ich pre individuálny život a súčasne aj pre život v spoločenstve – rodinnom, obecnom, regionálnom, duchovnom, kultúrnom...
Pritom v optimálnej miere pri vyučovaní i mimo neho využíva všetky sociálne skúsenosti detí, uchováva kultúrne prostredie v spolupráci s ďalšími inštitúciami a rodičmi.
Efektívne pôsobí na rozvoj najmä citovo – vôľovej stránky osobnosti mladého človeka, ktorý sa má stať primerane kompetentný (počítačová gramotnosť, ovládanie materinského a cudzích jazykov, odbornosť...), tvorivý, solidárny, so snahou spolupracovať pre dobro, tiež telesne a duševne zdravý. Má byť mocne zakorenený v prostredí, kde sa narodil, kde žije, aby v tomto prostredí chcel a vedel šťastne žiť, aby toto domáce prostredie vedel zveľaďovať.
Škola vytvára dobré podmienky na upevňovanie spolupatričnosti a hrdosti žiakov na svoju školu, región v ktorom sa narodili a v ktorom žijú.
V zmysle Listiny ľudských práv a Dohovoru o právach dieťaťa budeme eliminovať problémy segregácie rómskych detí a žiakov na škole, vytvárať vhodné podmienky pre ich vzdelávanie v triedach s ostatnou populáciou.
V zmysle Dohovoru o právach dieťaťa budeme:
podporovať a umožňovať rešpektovanie názorov žiakov a ich účasti vo všetkých oblastiach, ktoré sa ich v rámci školy dotýkajú
prijímať také opatrenia na zabezpečenie disciplíny v škole, ktoré sú zlučiteľné s ľudskou dôstojnosťou dieťaťa
sprístupňovať všetkým žiakom informácie a poradenskú službu v oblasti vzdelávania a odbornej prípravy na povolania.
Život školy sa riadi školským poriadkom, ktorý vytvára podmienky pre dobré vzťahy medzi pedagógmi a žiakmi. Žiaci sú systematicky vedení k dodržiavaniu pravidiel, spoločenského správania a dobrých medziľudských vzťahov. Správanie a konanie väčšiny žiakov je kultivované, ale u niektorých dochádza k porušovaniu školského poriadku, vo väčšine prípadov aj vedome. Pedagogický zbor vychádza z niekoľkoročných osvedčených vedomostí doplnených o nové poznatky z oblasti pedagogických a didaktických vied a všeobecného rozhľadu.
V škole je funkčný systém prevencie drogových závislostí, environmentálnej výchovy a výchovy k manželstvu a rodičovstvu. Pri realizácii preventívno-výchovných programov naši vyučujúci úzko spolupracujú s odborníkmi pedagogicko-psychologickej poradne a detského integračného centra, aby naše školské preventívne programy mali aj primeranú odbornú garanciu.
Hlavné ciele výchovy a vzdelávania sú vo vzťahu ku koncepčným záverom školy jasne vytýčené. Vychádzajú z tradícií školy, z dosahovanej úrovne výchovy a vzdelávania, regionálnych podmienok a požiadaviek rodičov.
V Banskej Bystrici 4.9. 2008
PaedDr. Božena Hrdinová
riaditeľka školy