Základná škola, Okružná 2, 974 04 Banská Bystrica








S P R Á V A


o výchovno-vzdelávacej činnosti, jej výsledkoch, v podmienkach školy za školský rok 2007/2008

















V B. Bystrici 4.9.2008 PaedDr. Božena Hrdinová



Správa bola prerokovaná v pedagogickej rade 25.9.2008.

Správa bola prerokovaná na zasadnutí rady školy dňa 30.9.2008.

Zriaďovateľ schválil správu dňa 2008




1 Základné údaje o škole


    1. Názov: Základná škola Okružná 2


    1. Adresa: Banská Bystrica, Okružná 2, PSČ 974 04


    1. Telefónne číslo: 048/4135627,


    1. Internetová adresa: zsokruzna@zoznam.sk


    1. Zriaďovateľ: MESTO BANSKÁ BYSTRICA

ČSA 26

97539 Banská Bystrica

telefón: 048/4330111

e-mail: info@banskabystrica.sk


    1. Vedúci zamestnanci školy: PaedDr. Božena Hrdinová, riaditeľka

Mgr. Marta Schlanková, zástupkyňa riaditeľky školy

Mgr. Anna Longauerová, výchovná poradkyňa

Malvína Antošíková, ekonómka


    1. Rada školy: bola zriadená podľa Zákona č.596/2003 Z.z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve s účinnosťou od 31.3.2000.

ZLOŽENIE RADY ŠKOLY :

za pedagogických zamestnancov : Mgr. Jana Tureková predseda

Mgr. Miroslava Ulbrichová podpredseda

Za ostatných zamestnancov: Malvína Antošíková

Zástupcovia rodičov: Gabriela Kolačná

Vladimír Haring

Za zriaďovateľa: Ing. Martin Baník

Pavol Slovák

Karol Langstein

Zástupca práce s mládežou: Juraj Benčík


  1. Údaje o žiakoch


    1. Prehľad o žiakoch, počte a bydlisku


Bydlisko

Počet žiakov – 1. polrok

Počet žiakov – 2. polrok

Banská Bystrica

155

158


    1. Počet tried, žiakov, počet žiakov na učiteľa


Počet tried

Celkový počet žiakov

Počet žiakov na jednu triedu

Počet žiakov na jedného učiteľa

9

158

17,55

12,16


2.3. Počet zapísaných žiakov pre šk.rok 2007/2008


Zapísaných do 1.ročníka

Počet žiadostí o odklad

Nastúpilo do 1. triedy

19

3

16

2.4. Údaje o výsledkoch hodnotenia a klasifikácie žiakov


Ročník/trieda

Počet žiakov

Prospelo

Neprospelo


I.polrok

II.polrok

I.polrok

II.polrok

I.polrok

II.polrok

1.

16

16

16

13

0

3

2.

25

24

25

23

0

1

3.

22

23

19

21

3

2

4.

15

15

15

15

0

0

1. stupeň

78

78

75

74

3

6

5.

15

17

8

13

6

4

6.

12

13

7

9

5

4

7.

17

17

13

10

4

3

8.

15

15

7

11

8

4

9.

18

18

14

14

4

4

2.stupeň

77

80

50

57

27

19

Celkom

155

158

125

131

30

25


2.5. Priemerný prospech v jednotlivých predmetoch – 1.stupeň


Predmety


T r i e d a

1.

2.

3.

4.

Slovenský jazyk

-

1,65

2,52

1,73

Anglický jazyk

-

-

2,19

2,00

Prvouka

-

1,17

-

-

Vlastiveda

-

-

1,95

1,27

Matematika

-

1,74

2,43

1,73

Prírodoveda

-

-

2,14

1,13


2.6. Priemerný prospech v jednotlivých predmetoch – 2.stupeň


Predmety

T r i e d a

5.

6.

7.

8.

9.

Slovenský jazyk

3,43

3,23

2,76

3,4

2,94

Nemecký jazyk






Francúzsky jazyk



3,38


2,75

Anglický jazyk

2,93

3,92

3,50

3,60

3,50

Dejepis

1,93

3,0

2,0

2,93

2,39

Zemepis

2,43

2,46

1,82

2,53

2,83

Matematika

3,07

2,92

3,12

3,47

3,11

Prírodopis

2,07

2,31

1,82

2,4

1,78

Fyzika

-

2,85

3,18

3,53

2,94

Chémia

-

-

-

2,8

2,61

Občianska výchov.

-

2,15

1,71

2,60

2,17


2.7. Monitor 9 - 2006







SJL

SJL

M

M


body

%

body

%

ZŠ Okružná

8,61

43,1

8,22

41,1

Školy SR

11,62

58,1

11,26

56,3












2.7. Počet vymeškaných vyučovacích hodín


Školský rok

2007/2008

ospravedlnených

neospravedlnených

celkom

priemer na ž.

celkom

priemer na ž.

I. polrok

8333

53,76

976

6,30

II. polrok

6724

42,56

1789

11,32

Celkom

15057

95,29

2765

17,50

2.8. Prehľad výchovných opatrení


Školský rok

2007/20078

Pokarhanie tr. učiteľom

Pokarhanie riad. školy

Zníž, známka 2.stupeň

Zníž. známka 3.stupeň

Zníž. známka 4.stupeň

Pochvala

1. polrok

8

8

7

5

2

18

2. polrok

4

12

7

7

4

29

Celkom

12

20

14

12

6

47




2.9. Údaje o integrovaných žiakoch



Druh postihnutia

Počet žiakov

Mentálna retardácia

5

S poruchami CNS

11

Nešpecifická porucha učenia

0

S narušenou komunikačnou schopnosťou

0

Špecifické poruchy učenia

0

S vývinovými poruchami správania

2

S vývinovými poruchami učenia

7

Celkom

25

V bežných triedach je zaradených 22 žiakov s poruchami mentálnej retardácie, s poruchami CSN, s poruchami správania a učenia. Traja žiaci sú integrovaní so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Zo strany vyučujúcich je zabezpečený individuálny prístup a účinná starostlivosť. Škola spolupracuje s DIC a PPP v Banskej Bystrici. Žiaci so špecifickými vývinovými poruchami učenia majú vypracovaný individuálny výchovno - vzdelávací plán.

2.10. Školský klub detí


ŠKD

Počet oddelení

Počet detí

Vychovávateľ

Celkom

2

51

2



2.11. Počty žiakov prijatých na stredné školy


V školskom roku 2007/2008 bolo v ZŠ rozmiestňovaných a prijatých 17 žiakov deviateho ročníka k ďalšiemu štúdiu Jeden žiak neukončil deviaty ročník, takže postupoval z ukončeného ôsmeho ročníka na SOU stavebné Kremnička. Všetci žiaci deviateho ročníka po úspešnom vykonaní prijímacích pohovorov boli prijatí na jednotlivé školy (viď. Tabuľka). Podarilo sa nám umiestniť aj žiakov z inižšíchh ročníkov – traja na SOU stavebné Kremnička .

2.12. Štruktúra žiakov prijatých k ďalšiemu štúdiu




Počet vychádzajúcich žiakov


Gymnáziá


SOŠ


SOU

4-ročné 3-ročné


OU

9. A

17

2

5

11

0

0

z niž. ročníkov

3

0

0

0

0

3

celkom žiakov

20

2

5

11

0

3

% z celkového počtu žiakov

100%

11%

27%

61%

0%

16%





2.13. Učebné plány


1. stupeň

Variant 3

1. stupeň

Variant 3 (jazykový)

2. stupeň

Variant 3

2. stupeň

So športovou prípravou

2. stupeň

S technickou výchovou


2.14. Učebný plán 1. stupeň (variant 1 + 3 – jazykový)


Predmet

1.ročník*

2.ročník*

3.ročník**

4.ročník**

Slov.jazyk a lit.

9

9

9

9

Prvouka

2

2

-

-

Vlastiveda

-

-

1

2

Matematika

4

5

5

5

Prírodoveda

-

-

2

2

Pracovné vyuč.

-

-

1

1

Výtvarná vých.

2

2

2

2

Hudobná vých.

1

1

1

1

Telesná vých.

3

3

2

2

Cudzí jazyk

-

-

2

2

Etická/Nábož.v.

1

1

1

1

Spolu

22

23

26

27

Nep. predmety

1-2

1-2

1-2

1-2

* Variant 1

** Variant 3 (jazykový)


2.15. Učebný plán 2. stupeň


Predmet

5.ročník*

6.ročník*

7.ročník**

8.ročník***

9.ročník*

Slov.jaz.a lit.

5

5

4

4

5

Cudzí jazyk

4

3

2

2

3

Dejepis

1

2

2

2

1

Zemepis

2

2

2

2

1

Občianska v.

-

1

1

1

1

Matematika

5

5

5

4

5

Fyzika

-

2

2

2

2

Chémia

-

-

-

2

2

Prírodopis

2

2

2

2

2

Športová príprava

-

-

5

-

-

Technická v.

1

1

-

2

1

Výtvarná v.

2

1

1

1

1

Hudobná v.

1

1

1

1

1

Telesná v.

2

2

2

2

2

Etická/Nábož.

1

1

1

1

1

Rozšir.hodiny

-

-

-

1

1

Spolu

26

28

30

29

29

Nepovinné v.

1-2

1-2

1-2

1-2

1-2

* variant 3

** so športovou prípravou

*** s rozšíreným vyučovaním TchV



2.16. Nepovinné predmety



Trieda

Predmet

1.

Anglický jazyk

2.

Anglický jazyk

3.

Francúzsky jazyk

7.

Konv. z angl. jazyka

7.

Konv. z franc. jazyka

4.

Francúzsky jazyk

5.

Ruský jazyk

5.

Práca s počítačom

7.

Ruský jazyk

7.

Športové hry

8.

Športové hry

8.

Práca s počítačom

9.

Práca s počítačom

9.

Športové hry

9.

Cvičenia zo slovenského jazyka






2. 17. Profesionálne pokrytie predmetov




Predmet

Odborné pokrytie v %

Neodborné pokrytie v %

Slovenský jazyk a literatúra

100%


Nemecký jazyk

100%


Anglický jazyk

100%


Dejepis

100%


Zemepis


100%

Občianska výchova

100%


Matematika

100%


Fyzika

100%


Chémia

100%


Prírodopis

100%


Technická výchova

100%


Hudobná výchova

100%


Telesná výchova

100%


Výtvarná výchova

100%


Etická výchova

100%


Náboženská výchova

100%




2.18. Prehľad krúžkov v školskom roku 2007/2008


Por.č.

Názov krúžku

Počet žiakov

1.

Stolnotenisový

18

2.

Čírenie talentov

22

3.

Šachový

7

6.

Športové hry

9

7.

Futbalový

22

8.

Plavecký

19

9.

Literárny

15

10.

Babkársko - dramatický

13

11.

Rytmicko - pohybový

18

12.

Čitateľský

9

13.

Informatika

38

14.

Atletika

15

15.

Tenisový

12

16.

Basketbalový

12

17.

Fyzikálny

14

18.

Krúžok mladých chemikov

13


  1. Údaje o zamestnancoch


3.1.Údaje o pedagogických zamestnancoch školy, ich kvalifikácii, praxi a spôsobilosti


Por.číslo

Pracovné zaradenie, funkcia

Úväzok

Kvalifikácia, stupeň vzdelania, aprobácia

Rokov pedagogickej praxe

1.

učiteľ

1,0

VŠ – učiteľstvo 1.-5.ročník

34

2.

učiteľ

1,0

VŠ – učiteľ. 1- 4.roč.+Tv

18

3.

učiteľ

1,0

VŠ – učiteľstvo 1. – 4 ročník

22

4.

učiteľ

1,0

VŠ – učiteľstvo 1. – 4.ročník

13

5.

učiteľ

1,0

VŠ – Sjl - D

19

6.

výchovný poradca

1,0

VŠ – Sjl - AJ

32

7.

učiteľ

1,0

VŠ – Tv - RJ

30

8.

učiteľ

1,0

VŠ – Ev – FJ,RJ

32

9.

učiteľ

1,0

VŠ – M - Hv

2

10.

učiteľ

0,1

VŠ – Nv,l

1

11.

Riaditeľ školy

1,0

VŠ – F – Zprv.

28

12.

učiteľ

0,26

VŠ – CH - Zprv

28

13.

učiteľ

0,86

VŠ – Sjl- Vv

1

14.

učiteľ

1,0

VŠ – P - ZPľv

27

15.

Zást. Riad. školy

1,0

VŠ – M - Tv

32

16.

učiteľ plávania

1,0

VŠ – Tv -

27

17.

Vedúca ŠKD

1,0

Pedagogická škola

25

18.

Vedúca ŠKD

1,0

Pedagogická škola

3


Všetci pedagogickí zamestnanci spĺňajú odborný kvalifikačný predpoklad podľa Vyhlášky 41/1996 Z.z. v znení neskorších predpisov o odbornej spôsobilosti pedagogických zamestnancov.

3.2. Pedagogickí zamestnanci podľa vekovej skladby




do 25 rokov


25 – 35 rokov


35 – 45 rokov


45 – 55 rokov

nad 55 rokov do dôchodkového veku


v dôchodkovom veku




spolu

muži

ženy

muži

ženy

muži

ženy

muži

ženy

muži

ženy

muži

ženy

muži

ženy

0

0

0

3

1

3

0

7

0

2

0

1

1

16


3.3 Údaje o nepedagogických zamestnancoch


Por. číslo

Funkcia

Úväzok

Vzdelanie

1.

upratovačka

1,0

Učňovská škola

2.

upratovačka

0,5

Učňovská škola

3.

upratovačka

0,5

Učňovská škola

4.

ekonómka

1,0

SEŠ

5.

tajomníčka

0,5

SEŠ

6.

školník

1,0

Učňovská škola s matur.

7.

kurič

0,16

Učňovská škola s matur.

8.

Vedúca ŠZŠ

0,7

SEŠ

9.

Kuchárka

1

Učňovská škola s matur.

10.

Pomocná kuchárka

1

Učňovská škola s matur.



3.4. Údaje o ďalšom vzdelávaní pedagogických zamestnancov


Kvalifikovanosť našich pedagogických zamestnancov je na vysokej úrovni. ˇSkola je právom hrdá na svojich učiteľov, lebo tí už s viacročnými skúsenosťami úspešne pracujú s deťmi z komplikovaného sociálneho a rodinného prostredia. Majú skúsenosti, ktoré vedia využiť s vysokou odbornosťou, profesionalitou, trpezlivou a vytrvalou pracovitosťou, kreativitou, citom a patričnou etickou hodnotou k celkovému dobrému pedagogickému výsledku. Riadiaci zamestnanci absolvovali a ukončili dvojročné štúdium pre vedúcich pedagogických zamestnancov. Správkyňa počítačovej učebne absolvovala kurz pre správcu počítačovej učebne. Všetci vyučujúci majú prvú kvalifikačnú skúšku a taktiež ukončené vzdelávanie - Práca na počítači. Ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov bolo zamerané predovšetkým na štúdium v súvislosti s prehlbovaním odbornosti. Pedagogickí zamestnanci sa po celý rok vzdelávali formou ďalšieho vzdelávania, predovšetkým cyklického a priebežného v Metodicko-pedagogickom centre BB.



Typ vzdelávania

počet

Jazyková škola – anglický jazyk

3

Školenie BOZP pri výchove a vzdelávaní – ped. zam.

17

Školenie BOZP –ostatní zamestnanci

10

Prevencia šikanovania

7

Bezpečnosť v Tv

3

Semináre výchovných poradcov

1

Školenie koordinátorov prevencie drog. závislostí

1

Školenie k jednotlivým predmetom, stretnutia kabinetov jednotlivých predmetov

5

Prax poslucháčov

4

Školenie správcov počítačovej siete

1

Školenie v oblasti informačných technológií

1

Školenie požiarnej ochrany

27

Anglický jazyk – Oxford Univerzity

1

Zasadnutie Press

3

Školenie požiarnych hliadok

3

Školenie multiplikátorov k novej koncepcii

2

Kurz prvej pomoci – Červený kríž

3


Ide o pravidelné a sústavné vzdelávanie učiteľov pre skvalitnenie výchovno – vzdelávacieho procesu. Ide o formálne a neformálne vzdelávanie pedagogických, ale aj nepedagogických zamestnancov. Formálne vzdelávanie učiteľov je zároveň aj systémom ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov.



  1. Údaje o ďalších činnostiach školy



    1. Údaje o aktivitách a prezentácii školy na verejnosti- prehľad akcií


Atmosféra v škole je veľmi pozitívna, priateľská a príjemná, tak medzi učiteľmi, ako aj medzi žiakmi, čo sa odráža v organizovaní spoločenských a mnohých športových podujatí. Tento stav vyplýva aj z takzvaného „rodinného typu“ školy.

V uplynulom školskom roku sa žiaci našej školy zúčastnili množstva akcií nielen v rámci našej školy, nášho mesta ale aj mimo nášho okresu. Boli to exkurzie za kultúrnym dedičstvom nášho národa, poznávacie a vzdelávacie exkurzie zamerané na prehĺbenie a osvojenie si poznatkov z prírodných vied. Žiaci sa zúčastnili besied s rozmanitým tematickým zameraním na ktorých prednášali nielen pedagógovia našej školy, ale aj prizvaní lektori.

Besedy boli zamerané nielen na rozšírenie poznania žiakov, ale ich úlohou bolo predovšetkým usmerňovať žiakov vo výchovnom procese. Zo strany pedagógov boli témy besied pripravované tak, aby sa predišlo rôznym výchovným, ale i psychosociálnym problémom u žiakov. Počas školského roka sa aktuálne usporadúvali akcie zamerané na environmentálnu výchovu, estetické cítenie, na spoločenskú socializáciu a na rozšírenie kultúrneho obrazu žiakov základnej školy. Zúčastňovali sa rôznych súťaží, olympiád a športových podujatí, kde dosiahli pekné výsledky.

Výber akcií konaných v minulom školskom roku.


Akcie, vzdelávanie, besedy, olympiády, športové súťaže , PK výchov


V oblasti drogovej prevencie hlavnými úlohami bolo :

V oblasti enviromentálnej výchovy:


besedy, šport, turistika

V oblasti k výchove, manželstvu a rodičovstvu:

Akcie PK výchov:


V oblasti technickej výchovy


September 07:

Tv:

  1. ročník Olympiády malotriednych ZŠ v atletickom štvorboji – org.

ZŠ Okružná

  1. ročník Olympiády materských škôl – org. ZŠ Okružná

  1. kolo žiackej chodeckej ligy o cenu Bohatiera – 1. miesto: M. Plško (7.A)

Vstupné testy pohybovej výkonnosti žiakov 5. - 9. ročníka

Vv:

Súťaže a exkurzie: Zdravá a nezdravá strava

Vesmír očami detí

Noc výskumníka

Ev:

Dar priateľstva – besedy v každom ročníku 2. stupňa


Október 07

Tv:

HH v BB na Štiavničkách – Tokár – 2. miesto(hod kriket. loptičkou)

Hv:

Výchovný koncert sprotidrogovou tematikou – intolerancia – vystúpenie skupiny AJA v Kultúrnom dome v BB.

Vv:

ZPO tematické práce k exkurzii

Stála expozícia Dominika Skuteckého

Rodina


November 07:

Tv:

II. kolo žiackej chodeckej ligy o cenu Bohatiera 1. miesto: M. Plško (7.A)

Žiacka športová olympiáda – plávanie – 4. miesto

Memoriál Betky Rosinskej v skoku do výšky

Hv:

Návšteva predstavenia : „Kráľ a múdra žena „

December 07:

Tv:

Okresné kolo v plávaní

Hv:

Výchovný koncert „Ži a nechaj žiťˇ“

Vianočná akadémia pre rodičov a priateľov školy

Vv:

Zimné športy – olympiáda

Vianočná ikebana

Vianočný kapor

Vianočná pohľadnica

Vianočné darčeky – priestorová tvorba k príležitosti Vianočnej besiedky


Január 08:

Tv:

Okresné kolo v basketbale žiakov – 4 miesto v skupine

Športový deň detí predškolského veku – organizátor ZŠ Okružná

Žiacka športová olympiáda – vedomostný test

Žiacka športová olympiáda – prekážková dráha – 3. miesto

III. kolo žiackej chodeckej ligy o pohár Bohatiera – 1. miesto


Február 08:

Tv:

Podujatie Európa SC HIGH JUMP 2008 – návšteva športového podujatia na Štiavničkách

4. ročník halového turnaja vo futbale žiakov 3. a 4. ročníka – 4. miesto

Žiacka hala – ŠG BB

Okresné kolo v stolnom tenise žiakov na ZŠ Magurská

Žiacka športová liga – prekážková dráha – 1. stupeň – 9. miesto

Vv:

Súťaž „To je keď ......“ – podmorský svet


Marec 08:

Tv:

Žiacka chodecká liga – 1.miesto


Apríl 08:

Tv:

Okresné kolo vo volejbale dievčat – 3. miesto v skupine

Žiacka športová Olympiáda I. stupeň – Cezpoľný beh – 9. miesto

Okresné kolo vo volejbale žiakov ZŠ – v skupine 3. miesto

Futbal starších žiakov – v skupine 2. miesto

Okresné kolo v malom futbale mladších žiakov McDonalds Cup 2. miesto v skupine


Máj 08:

Tv:

Branný viacboj družstiev – Majstrovstvá obvodu B.B.- 3.a4. miesto

Okresné kolo v atletike družstiev – org. ZŠ Okružná

McDonald cup vo futbale – org. ZŠ Okružná – 6. miesto

Kinderiáda – ŠG v B.Bystrici 3. miesto

Cyklistické preteky o Pohár Antona Tkáča na plážovom kúpalisku


Jún 08:

Tv:

Oslava MDD v priestoroch športového areálu ZŠ Okružná 2

Sásovský trojboj v atletike – 3. miesto

Beh olympijského dňa

Priebežne výstupné testy pohybovej výkonosti žiakov 5. – 9. ročníka

Vv:

Poznáš tajomstvo grafiky?

Zem je len jedna – súťaž, v ktorej boli žiaci 5.A ocenení za úspešnú výtvarnú prácu Kostelničákov ornament


Exkurzie, aktivity :


Expozícia dvoch vagónov,

História a súčasnosť Banskej Bystrice

Literárna – Horná Lehota – Po stopách Chalupkovcov

Brezno – Horehronské národopisné múzeum

Evanjelický cintorín v B.Bystrici – osobnosti

Vychádzka k evanjelickej fare, k hrobu A.Sládkoviča v B.B.

Rozhlasové okienko – Deň matiek

Vedomostné kvízy a literárne súťaže, Tajovský, Murgaš

Staňte sa Dobšinským /180. výročie narodenia / - literárna súťaž v tvorbe rozprávky

Hlasové čítanie, Kto bol kto v B. Bystrici

Beseda s autorom – A.Rákay – Tatranské rozprávky

Beseda o Francúzsku a o frankofónnych krajinách, po sluch franc. piesní

Vydávanie školského časopisu Okružník


Súťaže a olympiády:


Hliadok mladých zdravotníkov

Prednes poézie a prózy SJL

Pytagoráda

Matematický klokan

Matematická olympiáda

Fyzikálna olympiáda

Chemická olympiáda

Olympiáda FJ – 1.miesto školské kolo

2.miesto krajské kolo


MZ 1. – 4. ročník

AKCIE:

SEPTEMBER:

OKTÓBER:


NOVEMBER:

DECEMBER:

- vianočná akadémia

JANUÁR:


FEBRUÁR:


MAREC:


APRÍL:

2.miesto: J. Schmidt

MÁJ:

JÚN:

- Moja rodina

- Naše mesto


Spoločné akcie a podujatia 1. a 2. oddelenie ŠKD:






4.2. Zapojenie do projektov


Škola športových nádejí

Krok za krokom

Športom proti drogám

Škola podporujúca zdravie

Výchovno-vzdelávací program Čas premien - o výchove k manželstvu a rodičovstvu

Výchovno-vzdelávací program pre dievčatá – O dospievaní

Výchovno-vzdelávací program – Cesta k emocionálnej zrelosti

Infovek

Škola bez DAC

„Nenič svoje múdre telo“

Otvorená škola

Šport je cesta k úspechu, sme IN

Lesoochranárska škola

Múdra sova



4.3. Údaje o výsledkoch inšpekčnej činnosti ŠŠI


V školskom roku 2007/2008 bola vykonaná inšpekcia ŠŠI na MONITOR 9. Komplexná ani tematická inšpekcia nebola v tomto školskom roku vykonaná.


4.4. Údaje o priestorových a materiálno-technických podmienkach školy



Učebne

11 kmeňových tried, 2 triedy ŠKD

Odborné učebne

Fyzika - chémia, počítačová učebňa, uč. Hv

Športové zariadenie

telocvičňa so špeciálnym povrchom na športové hry

Oddychový areál

trávnaté plochy, sad, dvor a park

Dielne

Sú umiestnené v náhradných priestoroch, vybavenosťou vyhovujú. Ručné pracovné nástroje sa pravidelne dokupujú a obmieňajú.

Školský nábytok

Pravidelne sa v rámci finančných možností dokupuje (v školskom roku sme zrenovovali lavice v jednej triede). Veľkosť lavíc a stoličiek zodpovedá hygienickým predpisom. Starší nábytok sa priebežne opravuje a renovuje.

Pre žiakov 1. ročníka bola kompletne zariadená nová učebňa s novým nábytkom.

Učebné pomôcky, športové náradie

Učebné pomôcky a športové náradie je doplňované podľa požiadaviek predmetových komisií, samozrejme podľa finančných možností. Športové náradie je už dlhšiu dobu na dobrej úrovni.

Učebnice

Žiaci majú učebnice ktoré sú platné a schválené MŠ SR.

Audiovizuálna a výpočtová technika

Postupne vymieňame kazetové rádiomagnetofóny za CD, počítačová učebňa je zariadená na slušnej úrovni.

Oprava - údržba

Za pomoci rodičov, sponzorov, ale aj svojpomocne, sme zrekonštruovali vnútorný odpad WC, odpad v telocvični, vymaľovanie chodieb a šatní v telocvični, vymaľovanie celého školského pavilónu B, odstránenie PVC krytiny vo všetkých triedach, vybrúsenie a nalakovanie parkiet, položenie dlažby okolo umývadiel, kódové zamykanie telocvične, otváranie vchodových dverí – elektronický vrátnik, oprava oplotenia okolo športového areálu, inštalácia nového školského rozhlasu v pavilóne B, maľovanie a oprava lavíc a stoličiek, oprava roliet, výmena tabúľ.

Investičné akcie

Bolo dokončené oplotenie športového areálu.

Komentár

Materiálno-technické podmienky sú na dobrej úrovni. Pre ich zlepšenie, ktoré je nevyhnutné, sú potrebné vyššie finančné prostriedky, nezohľadnené v normatívoch. S týmto problémom sa ale stretávajú určite všetky školy, hlavne s nízkym počtom žiakov.



4.5. Údaje o finančnom a hmotnom zabezpečení výchovno - vzdelávacej činnosti školy


V prílohe 1.



4.6. SWOT analýza silných a slabých stránok školy



Silné stránky školy

Široká ponuka a zapojenosť žiakov do krúžkovej činnosti.

Nakladanie s normatívnymi finančnými prostriedkami pridelenými na zabezpečenie chodu školy.

Ustálený a premyslený systém riadenia, so stabilizovaným (úplne kvalifikovaným) pedagogickým zborom, ktorý sa snaží o dobré meno školy.

Vzťahy vedenia školy so zamestnancami.

Ciele výchovy zamerané na elimináciu nezdravých prejavov žiakov a súčasných trendov vo výchove.

Starostlivosť o zverený majetok zriaďovateľom školy.

Spolupráca so zriaďovateľom a výborom rodičovského združenia.

Usmerňovanie profesijných záujmov žiakov, ich prijatie a umiestnenie na stredných školách.

Výborná geografická poloha školy – dostupné spojenie zo všetkých strán

Vybavenosť školy výpočtovou technikou a vytváranie podmienok na jej využívanie.

Vynikajúco zariadený športový areál vrátane ihriska s umelou trávou a atletickými dráhami.

Dostupnosť športového areálu pre širokú verejnosť

Dostupnosť internetu pre širokú verejnosť

Slabé stránky školy

Nedostatočná príprava žiakov na vyučovanie.

Nedostatočná spolupráca a malý záujem niektorých rodičov o výchovno-vzdelávacie výsledky svojich detí.

Napriek dosiahnutým výsledkom v MONITORE 9, nespokojnosť s postojom žiakov k učeniu v deviatom ročníku.

4.7. Ciele, zameranie školy

Ako samosprávna škola v koncepcii vychádzame zo všeobecno – vzdelávacej filozofie so zameraním na výučbu cudzích jazykov a v starostlivosti o športovo talentovanú mládež. Orientujeme sa na rozvoj a zdokonalenie špeciálnych pohybových schopností a činností potrebných pre dané športy: atletika, plávanie a futbal.

Základný princíp našej školy, ktorý platí od prvého dňa školského vyučovania je vyjadrený vyhlásením „Sme škola, kde sa šikanovanie a vydieranie netoleruje“. Žiaci a rodičia sú informovaní o tom, že šikanovanie je trestný čin. V škole sú vytvorené také podmienky, aby sa žiaci mohli bez obáv zdôveriť pedagógom o vyskytnutých problémoch (schránky dôvery, distribúcia anonymných dotazníkov atď.)

V oblasti mimotriednej a mimoškolskej sa zameriavame na posilnenie environmentálnej výchovy a záujmovej technickej činnosti žiakov. Koncepciu a ciele budeme plniť v úzkej spolupráci s rodičmi a mestom. Našim cieľom je hľadanie čo najlepších spôsobov ako vychovávať žiakov rozličnej povahy, rozličných záujmov, prichádzajúcich z rôznych sociálnych, kultúrnych, hygienických a iných rodinných pomerov. Taktiež vo vyučovacom procese a mimoškolskej činnosti realizujeme aktivity pri príležitosti Medzinárodného dňa mieru a Pamätného dňa holokaustu.


Nové podnety a vízie.


- postupne vybavovať triedy novým školským nábytkom



4.8. Záver


Základnou stratégiou školy je téza o škole ako o účasti udržania a rozvoja ekonomickej, sociálnej a kultúrnej prosperity regiónu. Škola pomáha vychovávať z detí občanov, členov občianskej spoločnosti. Vzdeláva a vychováva ich pre individuálny život a súčasne aj pre život v spoločenstve – rodinnom, obecnom, regionálnom, duchovnom, kultúrnom...

Pritom v optimálnej miere pri vyučovaní i mimo neho využíva všetky sociálne skúsenosti detí, uchováva kultúrne prostredie v spolupráci s ďalšími inštitúciami a rodičmi.

Efektívne pôsobí na rozvoj najmä citovo – vôľovej stránky osobnosti mladého človeka, ktorý sa má stať primerane kompetentný (počítačová gramotnosť, ovládanie materinského a cudzích jazykov, odbornosť...), tvorivý, solidárny, so snahou spolupracovať pre dobro, tiež telesne a duševne zdravý. Má byť mocne zakorenený v prostredí, kde sa narodil, kde žije, aby v tomto prostredí chcel a vedel šťastne žiť, aby toto domáce prostredie vedel zveľaďovať.

Škola vytvára dobré podmienky na upevňovanie spolupatričnosti a hrdosti žiakov na svoju školu, región v ktorom sa narodili a v ktorom žijú.

V zmysle Listiny ľudských práv a Dohovoru o právach dieťaťa budeme eliminovať problémy segregácie rómskych detí a žiakov na škole, vytvárať vhodné podmienky pre ich vzdelávanie v triedach s ostatnou populáciou.

V zmysle Dohovoru o právach dieťaťa budeme:

Život školy sa riadi školským poriadkom, ktorý vytvára podmienky pre dobré vzťahy medzi pedagógmi a žiakmi. Žiaci sú systematicky vedení k dodržiavaniu pravidiel, spoločenského správania a dobrých medziľudských vzťahov. Správanie a konanie väčšiny žiakov je kultivované, ale u niektorých dochádza k porušovaniu školského poriadku, vo väčšine prípadov aj vedome. Pedagogický zbor vychádza z niekoľkoročných osvedčených vedomostí doplnených o nové poznatky z oblasti pedagogických a didaktických vied a všeobecného rozhľadu.

V škole je funkčný systém prevencie drogových závislostí, environmentálnej výchovy a výchovy k manželstvu a rodičovstvu. Pri realizácii preventívno-výchovných programov naši vyučujúci úzko spolupracujú s odborníkmi pedagogicko-psychologickej poradne a detského integračného centra, aby naše školské preventívne programy mali aj primeranú odbornú garanciu.

Hlavné ciele výchovy a vzdelávania sú vo vzťahu ku koncepčným záverom školy jasne vytýčené. Vychádzajú z tradícií školy, z dosahovanej úrovne výchovy a vzdelávania, regionálnych podmienok a požiadaviek rodičov.









V Banskej Bystrici 4.9. 2008

PaedDr. Božena Hrdinová

riaditeľka školy